Jesteś fryzjerem? Prowadzisz salon tatuażu? Studio paznokcia? A może pracujesz w warsztacie tuningowym/car detailingowym?

 
Jeśli tak, lub w branży pokrewnej, to poniższy pomysł jest właśnie dla Ciebie, ponieważ bezpośrednio zmieniasz  wygląd danej osoby, lub wygląd rzeczy dla niej ważnej.
 

 

Zauważyłeś, że często ludzie wrzucają zdjęcia swoich nowych tatuaży, zmiany fryzury, odpicowanej bryki, itd.? Dlaczego więc pozwolić, aby gdzieś bokiem uchodził tu Twój udział? Jeśli Twoi klienci to głównie ludzie młodzi (najczęściej kategoria <35), to śmiało po skończonej usłudze możesz zapytać, czy klient nie chce zdjęcia. Jeśli tak, to poproś, aby wpisał swój adres e-mail na karteczce. Przy okazji możesz na karteczce zostawić dopisek „Wyrażam zgodę na otrzymywanie od firmy XYZ informacji handlowych drogą e-mail…” dzięki czemu z każdym klientem rozbudujesz swoją bazę mailingową i będziesz mógł trafiać z promocjami prosto do Twoich najlepszych klientów. Po pstryknięciu zdjęcia nie zapomnij dodać w rogu zdjęcia znaku wodnego z logo/adresem Twojej firmy. Jeśli robisz zdjęcia aparatem, to właściwie każdy program do obróbki zdjęć pozwala na dodanie znaku wodnego jednym kliknięciem, a jeśli robisz zdjęcia telefonem, to również nic prostszego. Z pomocą przychodzi choćby aplikacja „Salt”, gdzie możemy za pomocą jednego tapnięcia dodać znak wodny. Gotowe zdjęcie wyślij klientowi na maila i dopisz notkę, aby przy wrzucaniu zdjęcia oznaczył na nim Twoją firmę.
 

 

Chcesz, aby Twoje zdjęcia były lepsze jakościowo?

Zatem możesz kupić dowolną lustrzankę + np. obiektyw 35mm f1.8. Zestaw stosunkowo niedrogi (wśród używanych sprzętów spokojnie można się zamknąć w 800-1000zł), a dzięki małej głębi ostrości (‚rozmazane tło’) możemy zwrócić uwagę widza głównie na naszej pracy, a samemu zdjęciu dodać profesjonalnego wyglądu. Dodatkowo możesz poprosić fotografa o stworzenie presetu ustawień do jakiegoś darmowego programu do obróbki zdjęć (np. całkiem niezły „RawTherapee”), aby za pomocą jednego kliknięcia można było wyciągnąć nieco więcej ze zdjęcia, dzięki Twoi klienci jeszcze chętniej będą je udostępniać w sieci. Oczywiście głębsza praca nad zdjęciami ma sens tylko wtedy, kiedy nie obsługujesz 100-200 klientów dziennie, aby nie przejęła ona większości Twojego czasu 🙂
Szybki kontakt!
+
Wyślij!